Ramadan - en fråga om dagen...

Eftersom jag är en ombytlig själ så har jag tänkt om med vad jag ska fylla stjärnorna med, en del frågor får hänga kvar men annars skriver jag nog bara på en lapp ord ty, domedagen, Profeten Muhammad (frid över honom), änglarna, zakaat, sadaqa osv och sen pratar vi fritt från det. Alla säger så mycket de vill och kan i ämnet.

Jag är en person som vill få saker gjorda i tid så nu är jag klar med mina frågor som ska läggas i "stjärnlådorna" denna ramadan. Frågorna är anpassade efter min familj men jag lägger upp det ändå....


Här hittar ni frågorna..

Lite exempel....

1.     Vilka var de fyra kholafa?
2.     Vad hette Profetens barn? Mamma? Pappa? Morfar?
3.     Läs början av surah Taha och berätta om Profeten som nämns och vad som hände med honom imorgon..
4.     I surah Kahf nämns fyra olika historier, berätta om en av dessa för oss imorgon…
5.     Ta reda på vad Allahs namn al-Waasí betyder…förklara
6.     Ta reda på vad Allahs namn al-Ghafoor betyder...förklara
7.     Vem var Muhammad al-Fatih? Varför var han speciell?
8.     Är det sant att de kristna korsfararna åt muslimernas kött?

Kommentarer

Populära inlägg