Glimtar av en skatt

Hemsida författare

Har helt glömt att tipsa er om "Glimtar av en skatt" som jag fick skickat till mig för ett tag sedan. Systern tar upp viktiga frågor som kan vara svåra för barn att förstå men ma sha Allah hon bryter ner det till en enkel och intressant text för barn.


Jag lät två av mina barn läsa boken:
Pojke på 14 år tyckte den var rolig och bra skriven.
Min dotter var 9 år då hon skulle läsa den men efter att hon läst lite själv tyckte vi att det var bättre att läsa den tillsammans. Det resulterade i många nya frågor och diskussioner vilket var väldigt givande.

Jag blir alltid lika glad när man kan få kunskap om islam serverat på svenska för barn. Det hjälper oss föräldrar med barnens utbildning. Jag rekommenderar boken för barn från 8 år yngre barn bör läsa den med sina föräldrar även om de är duktiga läsare. Det är djupa och svåra frågor och för att få ut det mesta av boken är det bra att dra egna paralleller ur barnets liv.

Må Allah belöna författaren och må Han ge henne styrkan att fortsätta skriva fler bra böcker för barn.

Ni finner boken här:
Future ummah 
Tictail.com 
zozi.se 

Kommentarer

Populära inlägg